'inong' pages

Sabtu, 31 Maret 2012

Say it: Yes!

Nisa & Dian Ratna
Fitri & Shinta
Nisa & Putri (XI Accounting 1)
Me & Nia (XII Office Administration 2)
Kak Ratih Dyah Ningrum (yellow hijab) & her friend, both were my senior
Simin & Me
Putri (XI Accounting 2) & Mrs. Laila (BK teacher)
Dela, Kharis, & Retno (all are XII Accounting 1)
Nunu, Zulfani, & Me
My classmates, TEKATers (The Kingdom of Accounting Two)

Cappucino

Happy 45th birthday SMK Negeri 10 Jakarta! \(^_^)/ almost a half century you have stood there giving the best for all of your students. Hope you will become the best Business Management School not only in East Jakarta but also in DKI Jakarta Province and National level. Wish the best for ya... :)
Still, there was a marawis performance :)
Cappucino Band

What I wore today

Hello for today. Ready to go to my school's 45th birthday party.

Kamis, 29 Maret 2012

XLIII

Last night I slept so late. So, today I felt very sleepy in school. I slept in the middle of English lesson time. Ma'am Ros didn't realize it (sorry ma'am). But, I was shocked up by her when she touch my shoulder and ask for answer from her question. I was disorientated. Thanks for my lovely seat-mate, Mita, for telling me the question number. I looked at my book and red the first sentence I saw. Unfortunately, my answer is wrong. Ah!
Also in the Bahasa lesson, I felt very sleepy. I was between the real and dream world. I slept-woke up-slept-woke up. At the end of the lesson I could feel pain on my neck.
In Math, I didn't feel sleepy but I must stepped forward to write down my answer because it was false. Oh God. It was embarrassing. And it became worse because I got two wrong answers and the type of the question was same. Hhh...
After school, the 12th grader had our photos together. We made "10 XLIII" shape. "10" means our beloved school, SMK Negeri 10 Jakarta and "XLIII" means us as the 43rd force.
Me & Mr. Asto, my English teacher when I was a 10th grader
The photo above, remember me of the old photo of me with Darin, Kak Evan, and his friend. The last two are a college student from Jakarta State University who were do their practice time in my school, SMK Negeri 10 Jakarta. Miss them.
Well, here it is: "4G"

Selasa, 27 Maret 2012

Ordinary time

Woop, woop! Weird me, to refreshen my mind I just need to play with my webcam BP
Just tried a new simple hijab style by Darin Fakriyah Luqyana. Thank you dear...

Miss the old time

I've been busy with my school's tests and... my romance thing haha. It more easy to face the school's tests than a romance thing. Luckily I'm not a kind of girl whose romance thing will disturb the school thing hehe. *endofthistopic*
Well, the friendship between Dede and me is getting better (I don't know how, but yes it getting better). Now I try to not make "someone" jealous to me haha (Is it just me or is it true, she is jealous with me? I'm not sure.).
My friendship with Hanif is getting worse. God. I don't know who started it first but we've made a space between us and it's getting wider. My fault. Since couple of weeks, if I meet him, I'll throw my face to other side, try to ignore him. But I think he do it too. I wish my friendship with him will back to normal as the old time.
My friendship between Nisa and me and Simin and me are good ;)

Miss the time when we had dinner together. Miss the old time when we laugh, chat, and gather together. Love y'all <3

Some "Hello"s from inong

Woosh! Tring! "Hello!" Just two weeks absent from blog thing, and here I am sitting on my sofa in the middle of the night try to post a/some post(s).
It's been a very busy month of my life. No weeks without tests! Alhamdulillah I've passed the UAS (Ujian Akhir Sekolah) well enough. This week, at least, I can breath although just for seconds not like last week when I couldn't breath even for just a second. Next week I'll face the DKI Level TKM (Tes Kendali Mutu) and the week after I'll face the internal Try Out. Fyi, I'll face the National Examination on April, 16th-18th 2012. Woo-hoo! Wish the best for all 12th grader! \(^_^)/
Oh, the Gunadarma and the Erlangga Try Out's results has come out this afternoon. I got 7th place of all 12th grader in my school for Gunadarma Try Out and got 3rd place of all 12th grader in my school for Erlangga Try Out, Alhamdulillah. ~(^_^~)

Maria Aragon

Just showed by some of my friends, Maria Aragon's video. Speechless. It's so amazing. A beautiful little girl with a beautiful voice. Thrilled B) Well, I heard she is a Filipinos-Canadian girl who becomes famous after a YouTube video of her performing Lady Gaga's "Born This Way". For me, I love her when performing a cover of "Price Tag" by Jessie J.
By the way, when I knew that she becomes famous because of her performing Lady Gaga's song, there was something in my mind, pull my memory. It reminded me of Greyson Chance somehow. 

(for the video, click here)

Minggu, 11 Maret 2012

One Direction - What Makes You Beautiful

For couples of days I'm in love with this song <3 For the video click here
What Makes You Beautiful - One Direction

You're insecure
Don't know what for
You're turning heads when you walk through the door
Don't need make up
To cover up
Being the way that you are is enough

Everyone else in the room can see it
Everyone else but you

Baby you light up my world like nobody else
The way that you flip your hair gets me overwhelmed
But when you smile at the ground it aint hard to tell
You don't know
Oh oh
You don't know you're beautiful

If only you saw what I can see
You'll understand why I want you so desperately
Right now I'm looking at you and I can't believe
You don't know
Oh oh
You don't know you're beautiful
Oh oh
That what makes you beautiful

So c-come on
You got it wrong
To prove I'm right I put it in a song
I don't know why
You're being shy
And turn away when I look into your eyes

Everyone else in the room can see it
Everyone else but you

Baby you light up my world like nobody else
The way that you flip your hair gets me overwhelmed
But when you smile at the ground it aint hard to tell
You don't know
Oh oh
You don't know you're beautiful

If only you saw what I can see
You'll understand why I want you so desperately
Right now I'm looking at you and I can't believe
You don't know
Oh oh
You don't know you're beautiful
Oh oh
That's what makes you beautiful

Nana Nana Nana Nana
Nana Nana Nana Nana
Nana Nana Nana Nana

Baby you light up my world like nobody else
The way that you flip your hair gets me overwhelmed
But when you smile at the ground it aint hard to tell
You don't know
Oh oh
You don't know you're beautiful

Baby you light up my world like nobody else
The way that you flip your hair gets me overwhelmed
But when you smile at the ground it aint hard to tell
You don't know
Oh oh
You don't know you're beautiful

If only you saw what I can see
You'll understand why I want you so desperately
Right now I'm looking at you and I can't believe
You don't know
Oh oh
You don't know you're beautiful
Oh oh
You don't know you're beautiful
Oh oh
That's what makes you beautiful

Sabtu, 10 Maret 2012

maulid & mabit

I've just realized the Maulid Nabi event was filled just by the Rohis boys...
My classmates
Mrs. Indah Sri Wahyuni
The 10th graders
Rawi by Rohis 10th graders and Mr. Asto
Mrs. Lina, my Islamic lesson teacher
The Headmaster of SMK Negeri 10 Jakarta, Mr. Tikno Subadi
Marawis by Rohis 11th graders
Marawis by Rohis 11th graders
Behind the stage: Hanif & Fandi
Marawis by Rohis 12th graders: last performance in high school
On Mabit, I couldn't get more pictures because we are forbidden to do anything else except follow the schedule. I just shot my own picts using my Nokia C2-03.

tired

Well, here I am sitting on my sofa and try to enjoy the rest of this day inside my home. I've just waken up from my sleep. Last night, again, I just slept for 2 hours. Yesterday I had Maulid Nabi event at school. It was good. And in the afternoon I had the Mabit event and just went home at around 7.30 this morning.
(In Bahasa)
Kemarin cuaca tidak mendukung. Hujan turun dan berhenti berulang-ulang. Kegiatan yang seharusnya dilakukan di lapangan sekolah dipindah ke Ruang Sidang. Suhunya sangat dingin dan aku hanya membawa sebuah cardigan hitam tipis. Sampai saat ini aku masih masuk angin T_T
Setelah sholat berjama'ah dan makan malam bersama, kami mendapatkan materi sampai sekitar pukul 22:45. Selanjutnya, waktunya tidur.
Ini memusingkan. Siswi kelas XII Administrasi Perkantoran 1 tidur di Perpustakaan dan sebelumnya kami pikir selain siswi kelas XII AP 1 sisanya tidur di Ruang Sidang. +-200 orang tidur di dalam satu ruangan? Aku pikir tidak. Setelah itu siswi kelas XII Administrasi Perkantoran 2 tidur di lantai bawah Masjid sekolah dan siswi XII Pemasaran 2 di lantai atas. Sisanya tidur di Ruang Sidang yang cukup luas untuk 3 kelas. Siswi kelas XII Akuntansi 1, XII Akuntansi 2, dan XII Pemasaran 1 harus berbagi tempat. Muat. Masalah tempat tidur: Beres.
Satu masalah selesai, yang lain muncul.
Bayangkan sekitar 100 siswi tidur dalam satu ruangan bersama teman-teman mereka setelah jadwal yang padat dan tidak diperbolehkan mengaktifkan alat komunikasi. Hal yang pertama kali terjadi adalah ruangan dipenuhi cahaya dari ponsel masing-masing siswi termasuk aku. Tidak ada yang menghubungi aku. Entah aku seharusnya senang atau sedih.
Hal lainnya adalah "Berisik". Setelah melewati hari yang melelahkan kemarin, aku sangat butuh tidur meskipun hanya beberapa menit. Tapi tidak bisa. Terlalu berisik. Akhirnya aku pun meledak *maaf* dan meneriakkan "Eh, yang belum mau tidur hormati yang mau tidur, dong..." setelah mengatakan hal itu, ruangan "sempat" menjadi sepi dan aku berbaring. Setelah aku berbaring, ruangan dipenuhi ocehan kembali. Oh my...
Tadi pagi aku baru mengetahuinya dari salah satu temanku, setelah aku mengatakan hal itu dan berbaring ada beberapa siswi Pemasaran yang berdiri dan melakukan gerakan hormat seperti hormat kepada bendera. Ya Tuhan... Betapa mereka sangat menjengkelkan kalau dalam keadaan seperti itu. Saat ini aku sudah menganggap hal itu lucu karena saat ini aku sedang tidak merasa aku membutuhkan waktu untuk tidur seperti semalam.
Untungnya Bu Lina, guru mata pelajaran Agama Islam-ku datang dan menyuruh semua siswi tidur. Tidak boleh ada kegiatan dan suara-suara lagi. Syukurlah. Akhirnya aku bisa tidur.
Aku terbangun tepat pukul 01:45. Hhh... Terima kasih kepada Siska Apriyani Ndate, XII Akuntansi 2, yang alarm ponselnya ternyata masih berfungsi dan membuatku pusing lalu terbangun. Setelah terbangun, aku bersama Raden Wahyuni Rezky dan Haryanni pergi ke kamar mandi untuk mencuci muka dan wudhu.
Dalam perjalanan kembali ke Ruang Sidang aku melihat kilatan Blitz dari arah lapangan sekolah. Ternyata ada yang mengabadikan saat-saat para siswa sedang tidur (para siswa tidur di bawah tenda, di lapangan sekolah. Aku jadi mendapat ide untuk melakukan hal yang sama.
Aku mengambil kamera digital dari tas-ku, menyalakan dan mengaktifkan blitz-nya. Jepretan pertama, tidak ada yang terbangun. Jepretan kedua, beberapa orang bangun. Jepretan ketiga, masih belum ada gerakan lain selain gerakan yang mengantuk. Jepretan keempat, aku diteriaki siswi-siwi yang nyawanya sudah kembali ke tubuh mereka. Aku hanya tertawa. Biarlah diteriaki, kenang-kenangan.
Setelah semua siap, semua siswa dan siswi kembali ke lapangan sekolah. Hujan sudah berhenti walaupun cuaca masih dingin. Kami melakukan sholat tasbih dan tahajud. Saat itu rasa kantuk berat menyerangku. Ya Allah... Keinginan untuk khusyuk itu jadi terasa sangat sulit. Saat dzikir, rasanya kesadaranku melayang entah kemana... Setelah sholat Subuh, saat akhirnya rangkaian acara selesai aku bersyukur dalam keadaan mengantuk.
Akhirnya... Aku tidak langsung pulang. Perutku sudah meraung-raung minta diisi. Jadi aku mengajak Simin, Aya, Severina, Hanif, Syahrul, dan Alam (semuanya merupakan kelas XII Akuntansi 1) untuk sarapan. Ternyata banyak orang selain kami yang juga tidak langsung pulang dan memutuskan untuk sarapan di sekolah. Kami semua sarapan bubur ayam. Setelah itu barulah aku pulang.
Back to my home sweet home. Sampai di rumah, aku pun tidur.

Jumat, 09 Maret 2012

LKS BisMan DKI Jakarta 2012: We Are The Champion(s)!

ALHAMDULILLAH. We did the trophies party again! ~lalala
Alhamdulillah, Farah got 2nd place for Accounting and Gita got 3rd place for Marketing and... ~jeng ~jeng ~jeng Rachmadina got 1st PLACE for Office Administration and will go to the National Level on June this year. CONGRATULATIONS for all of you guys!
The announcement was at SMK Negeri 57 Jakarta Selatan.
Mrs. Ida Indra, Rhamadina,
Mr. Hasan (SMK Negeri 10 Jakarta's last headmaster),
Farah, & Gita
Yeah, because I was facing many tests I couldn't go and watch them compete and also when they receive the trophies but I've asked Farah, as usual, to bring my camdig with her. <3

Kamis, 08 Maret 2012

24/7

Ya Rabb... Been very busy since last week. Had Gunadarma Try Out and also Online Test last week. This week I have the Erlangga Try Out. Start from Monday (next week) 'till Wednesday (the week after next week), I'll face the UAS (Ujian Akhir Sekolah). Still, between those tests that somehow stressed me out I must face a lotta homeworks. Hhh... How could my teachers give a lotta homeworks when I must face the tests?
I wrote this post by stealing a little time among my busy time. Mrs. Isti says I'm the most busy person in the world. She also says my schedule's so tight than a President can has. I think she's right.
I can't believe that I just sleep for 4 hours in 2 days! Lucky me, I didn't sleep at school...
Tomorrow I'll have the Maulid Nabi event and after that Mabit (Malam Pembinaan Iman dan Taqwa) at school and will back home on Saturday morning.
Alhamdulillah in this "Crazy Time" I still can smile.
Books I read lately: Last week I re-read Ilana Tan's "Summer in Seoul", "Autumn in Paris", "Winter in Tokyo", and "Spring in London. And now "Sunshine Becomes You". Can't wait to finish it to know the ending.
Now, I just can hope I can face UAS and the National Exam well. Bismillah.

Kamis, 01 Maret 2012

today's dialogue

In Bahasa.

Aby membuka pintu rumah dengan kepala menunduk. Mama, yang sedang duduk di sofa bermotif kotak-kotak kuning-hijau sambil menguncir rambut Rosna--adik Aby yang masih duduk di bangku SD kelas 5, menyambut Aby dengan pertanyaan, "mana teman kamu?" tanya Mama berbarengan dengan Rosna yang juga bertanya, "temannya mana kak?"
Aby mengangkat kepala sambil berjalan masuk ke rumah dan menjawab sambil duduk di sofa, berseberangan dengan Mama dan Rosna. "Ga jadi main, Ma," jawab Aby dengan suara kecewa.
"Yah, kok bisa begitu?" tanya Mama dengan nada yang kedengarannya lebih kecewa daripada Aby sendiri.
Aby menjelaskan, "Tadi pagi Aby sudah bertemu Amee dan mengingatkan dia, yah sebenarnya Aby malah menanyakan "Nanti pulang sekolah main dimana nih, Mee?" terus kata Amee, "Main? Sekarang sudah bukan waktunya main lagi, By. Belajar." Aby kan bingung, Ma, sama jawaban Amee. Terus Aby bilang, "Lah? Bukannya kamu yang ngajak main kemarin? Kata Kanis kemarin..." Lalu, kebetulan Kanis lewat, Ma, saat Aby bicara. Aby panggil. "Kanis, kata kamu kemarin Amee ngajak main..." Belum selesai Aby bicara, Kanis sudah menjawab, "ga jadi, By." "Lah?" Lalu, Amee juga menyambung dengan muka masam, yang selalu bisa bikin aku jengkel, "Iya, ga jadi." Yaudah ga jadi deh, Ma."
"Lalu yang lain?" tanya Mama.
"Yang lain?"
"Iya, si Ivan."
"Oh."
"Kok "Oh"?"
"Ga tau. Dia sudah melihat Aby tapi ga senyum maupun nyapa Aby," jawab Aby, memalingkan wajah dari Mama.
"Oh, ya sudah kalau begitu," kata Mama sambil melepaskan tangannya dari rambut Rosna. "Sudah de."
Rosna memakai kerudung putih yang tadi ada di pangkuannya dan menyandang tas gemblok pink-nya. "Rosna berangkat ngaji dulu, ya, Ma," Rosna mencium tangan Mama, "Da-dah kakak, Assalamu'alaikum." Rosna berlari keluar rumah.
---
Malam harinya.
Ayah tiba di rumah. Kalimat pertama yang keluar setelah salam berbentuk pertanyaan yang ditujukan pada Aby. "Teman-teman kamu mana? Katanya mau main hari ini?"
Aby yang sedang tenggelam dalam novel yang sedang dibacanya sambil tiduran di sofa mengangkat wajah dan menjawab, "Ga jadi, Yah."
"Yah, kenapa begitu?"
Kenapa Aby mengulang percakapan ini dengan Ayah? "Ga tau, tuh." Cuma itu yang Aby katakan kepada Ayah. Aby tidak mau mengulang cerita tadi sore. Sedih mengingatnya.
"Lalu si Ivan?"
Aduuuh, benar-benar deh. Kenapa Ayah juga menanyakan tentang Ivan? "Ga tau juga, Yah."
"Aby... Ayah..." Mama memanggil dari ruang makan, "Makan dulu."
"Iya, Ma..." Aby menyahut, menutup novelnya, dan bangkit dari sofa. "Yuk, Yah." Aby dan Ayah berjalan ke meja makan.
---
"Wiii... Ga biasanya nih, Ma. Kue-tiaw. Mama yang bikin?" tanya Aby sambil tersenyum.
"Ga. Tadi Mama beli," jawab Mama.
"Kok aku ga lihat?" tanya Aby mengalihkan pandangan ke Mama.
"Tadi pas kamu mandi.
"Oh..."
---
"Duh, kenyang nih, Ma." Di piring Aby masih tersisa setengah porsi Kue-tiaw. "Harusnya aku makan sepiring berdua. Berdua Ivan." Aby tersenyum lalu menjulurkan lidahnya, jahil.
Ayah yang merespon. "Ya sudah, bungkus saja buat si Ivan."
"Dibungkus? Ayah niat apa meledek? Mending dibeliin yang baru, Yah."
"Ya sudah sana." Ayah mengeluarkan dompetnya.
"Ih, apaan sih, Yah. Lagian bagaimana Aby memberikannya?"
"Ya sudah, besok kamu beliin di sekolah."
Rasanya ayah selalu menjawab dengan "Ya sudah" terus deh. "Hah? Niat banget. Ga perlu, Yah. Aby bingung bagaimana memberikannya."
"Bingung?"
Aby mengangguk.
"Bagaimana dengan sekolahmu hari ini, By?"
Percakapan dilanjutkan dengan cerita Aby mengenai kegiatannya di sekolah hari ini.
---
Sambil menghabiskan Kue-tiaw-nya, Aby mengingat percakapannya saat makan malam dengan keluarganya kemarin. Setelah menceritakan kegiatannya sehari kemarin dengan ditutup cerita tentang Ivan, Ayah bertanya ke Aby, "memangnya Ivan pacar kamu?"
Aby langsung menjawab dengan cepat, "bukan, Yah."
"Anaknya seperti apa sih?"
Rosna yang menjawab, "mandiri loh, Yah."
Mama menyambung, "Iya loh, Yah. Hanya tinggal berdua dengan kakaknya disini."
"Orang tuanya?"
Rina yang menjawab, "di kampung, Yah."
Mama menyambung, "anak mushola loh, Yah. Rajin sholat, rajin puasa Senin-Kamis, ..."
"Ayah kalau mau bertanya tentang Ivan ke Mama saja. Mama sama tahunya dengan Aby, kok." Aby memotong Mama lalu tersenyum.
Mama melanjutkan bercerita dengan bersemangat. Ayah menyimak dengan baik.
Ah, lucunya orang tuaku. Seandainya mereka tahu Ivan sudah mempunyai "target" sendiri, mereka pasti tidak akan melanjutkan membahas tentang Ivan. Seandainya mereka tahu kalau anaknya ini sering merasa sedih karena Ivan, mereka pasti akan menyuruhku untuk melupakan Ivan. Bukan salah Ivan memang. Aku mencari kesedihanku sendiri.
---
Setelah semua sudah selesai makan, Rina mengumpulkan semua piring di atas meja untuk dia cuci. Aby mengambil novel yang tadi diletakkan di atas laci di sebelah dispenser. Aby pergi ke kamarnya.
Aby naik ke atas tempat tidurnya, berbaring dan mulai membaca novelnya.
---